maandag 11 juli 2016

Ontspullen

Ontspullen klinkt goed. Minimaliseren op de inhoud van je huis, dat is momenteel een hype en ik denk dat veel mensen daar bewust of onbewust aan meedoen. De één vanwege concrete verhuisplannen, de ander vanwege het milieu en het toenemende besef dat je niet alles nodig hebt wat je kunt krijgen. En weer een ander vanwege rust in huis en dus meer rust en ruimte in je hoofd.

Afstand doen van spullen. Dat klinkt niet al te moeilijk. Zolang die spullen niet van mij of van één van mijn huisgenoten zijn heb ik daar helemaal geen moeite mee. Shoppen is niet echt mijn hobby en voor de leuk zomaar dingen kopen dat doe ik eigenlijk nooit, zelfs gratis spullen neem ik zelden meer aan. Ook dat mensen zo lyrisch zijn over de kringloop dat snap ik bijna nooit, ik zie er meestal alleen maar spullen liggen waar ik helemaal niets mee kan. En zoek ik een keer iets concreets dan ligt dat er niet.
Maar al die spullen die ik nooit zou kopen op een rommelmarkt of kringloop of in de winkel, die komen op de een of andere manier, via een verjaardag of een cadeautje of gratis bij iets toch zomaar in ons huis. En als het in ons huis is dan zit ik er mee in mijn maag. Want wat doe je met een prulletje wat een week geleden meegebracht werd en waar kindjelief helemaal blij mee was? Als het één dingetje was, dan was het niet zo moeilijk. Maar ondertussen is het een berg geworden (in mijn hoofd dan) en wat doe je daarmee? Nog afgezien van de mogelijk verdrietige kinderen omdat ze een deel van hun spullen missen, voelt het niet goed om zomaar redelijk goede spullen ergens te dumpen. En ja, dan ben ik van mening dat iedereen dezelfde mening zal hebben en dat niemand zit te wachten op onze spullen.

Maar... binnenkort hebben we vakantie en dan gaan we met de bezem erdoor. Gewoon flink opruimen en vooral dingen wegdoen. Ik ben heel benieuwd of dat gaat lukken en wat het resultaat zal zijn.

1 opmerking:

  1. Hier hebben de kids allebei een andere kamer gekregen. Ook dat ruimt enorm op en automatisch heb je alles schoongemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen