vrijdag 26 februari 2016

Geld moet rollen

Dure februarimaand wordt dit zeg. Volgens nu.nl kost een schrikkeldag zo'n 13 euro per gezin meer. Dat zal best, meestal is februari toch wel echt goedkoper dan de andere maanden, maar echt wakker ga ik daar niet van liggen. Die 13 euro dat zal best, de rekening van de tandarts viel een stuk hoger uit. Met de hele familie naar de tandarts, met foto's, gaatjes, schoonmaken, kies trekken, etc wordt je sowieso niet blij, maar de rekening achteraf valt ook altijd weer tegen. Gelukkig zijn de kinderen daarvoor verzekerd en gelukkig had ik voor mijzelf een aanvullende tandartsverzekering afgesloten.
Helaas is het verzekerde bedrag alweer ruim overschreden en niet fijn dat het grootste deel van het jaar nog moet komen. Gelukkig hebben we een mooi zorg-potje, die we daarvoor kunnen aanspreken. En we zijn er de komende tijd ook maar weer mooi vanaf!

Verder viel afgelopen week de brief voor de gemeentebelastingen in de bus. Ook dat is jaarlijks weer zo'n mooie rekening. Gelukkig weet je het van tevoren, maar toch blijft het een fiks bedrag. Ondanks alle stijgende huizenprijzen in het nieuws is onze WOZ waarde voor het vijfde jaar op rij naar beneden bijgesteld. Soortgelijke huizen hier in de buurt gaan voor veel meer weg en momenteel zijn ze binnen een paar maanden verkocht, dus ik lig er niet wakker van. Bijzonder blijft het wel en waarop ze die waarde baseren is mij ook een raadsel. Het leidt in elk geval tot lagere belastingen, ook al komen we onder de streep wel weer iets duurder uit dan vorig jaar. Daar zit een stijgende lijn in, 5 jaar terug betaalden we 90 euro minder.

En dan had ik ook nog bijna een parkeerboete opgelopen. Ik had even geparkeerd bij de bakker, waar ik altijd bestel en aangezien het verder lopen was naar de parkeerautomaat dan naar de bakker (helemaal met kinderen) durfde ik het wel even aan. Toen ik weer buiten kwam stond er net een parkeerwachter bij onze auto met het apparaatje in de aanslag. Gelukkig kon ik mij eronder uit praten, maar de volgende keer zal ik toch braaf maar weer een kaartje kopen voor 5 minuten.

Is februari voor jullie dit jaar ook een dure/duurdere maand? Of valt dat toch mee?

1 opmerking:

  1. Was voor ons een hele dure maand met allerlei apparatuur wat stuk ging. Daardoor konden we de schuld niet aflossen en zitten we daar een maandje langer aan vast, ach ik. Kan weer wassen, de vaat doen en m'n spullen in vriezen heeft ook zo zijn voordelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen