woensdag 18 maart 2015

Balans

Het is alweer even geleden dat ik een berichtje schreef. En dat komt niet doordat ik geen inspiratie heb, nee ik geloof dat ik wel een stuk of tien onderwerpen zou kunnen verzinnen waarover ik graag iets zou willen schrijven. Schoonmaken, opruimen, omgaan met andere mensen, geloof, tijdsbesteding, een goede balans, lezen, belastingaangifte, koken... De laatste tijd is er over al deze onderwerpen wel een lichtje gaan branden dat ik daarover een stukje wilde schrijven. Terwijl ik het toch niet gedaan heb.
Het is zoeken naar een goede balans tussen al deze dingen. Niet alleen op papier, maar juist in de praktijk vind ik het soms lastig om iets los te laten en iets anders te doen. Zo ben ik de laatste tijd juist heel erg bezig met hoe ik op een goede manier moet omgaan met mensen die ik niet begrijp. Niet begrijp wat ze doen, wat ze zeggen en wat ze schrijven. Momenteel ben ik ook min of meer verplicht met hen om te gaan en ben ik hard aan het zoeken hoe mijn houding moet zijn. Bang om dingen te schrijven of te zeggen waar ik spijt van ga krijgen. Ik lig er gewoon halve nachten wakker van en dat is niet bevorderlijk voor mijn productiviteit overdag.
Soms zou ik eventjes een man willen zijn om dat onderwerp even in een afgesloten doosje te kunnen bewaren om het er op een beter moment weer uit te halen (een vrouw die dat kan mag trouwens ook haha). Al was het alleen maar om een goede balans in mijn leven te houden. Niet al te veel met één ding bezig zijn in mijn hoofd, maar ook tijd en volledige aandacht aan andere dingen geven.

Gelukkig weet ik dat dit 'gedoe' nog maar een korte tijd gaat duren en daarom kan ik het ook overzien, maar ook een korte tijd kan genoeg hoofdbrekens opleveren, dat weet ik wel. Hopelijk kom de balans dan ook snel weer een keer terug. Straks maar even stemmen (als ik mijn stempas kan vinden haha), dan is dat ook weer gedaan, ook al heb ik me er nog helemaal niet in verdiept. Dat is wel eens anders geweest. Maar als je hoofd ergens anders mee bezig is....

Hoe zorgen jullie voor een goede balans in je leven en lukt dat een beetje?

2 opmerkingen:

  1. Nou het is niet bepaald gemakkelijk om altijd maar in balans te zijn hoor, hoe graag ik dat zelf zou willen overigens. Maar soms helpt gewoon een stapje terug doen echt. Lukt me ook niet altijd hoor, k ben nogal ehm behept met het slecht kunnen loslaten van "dingen";-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Balans vinden in mijn leven heeft alles te maken met af en toe een stapje terug doen en je doelen nog eens overzien. En die opschrijven voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen