dinsdag 17 februari 2015

Hoi :-)

Oh oh wat verwaarloos ik de boel hier in blogland. En stiekem is het hier thuis niet heel veel beter. Ook al is tijdens het schrijven van dit stukje de vriezer aan het ontdooien. Dus dan is dat punt wat al veel te lang op mijn lijstje stond in elk geval weer afgestreept. Ik ga nu ook maar meteen in kaart brengen wat er in zit (en wat er in komt mét datum). Zodat ik niet meer hoef te zoeken als ik iets nodig heb en ook wat beter de datum in kaart heb.
De vriezer was behoorlijk leeg, ik heb een boel weggegooid wat er deels al een jaar in lag (tenminste ik kan me van de vorige keer herinneren dat ik het er toen ook instopte, terwijl de vorige keer ook in februari was, alleen dan een jaar geleden). Ahum dat moest dus nodig gebeuren en omdat dat zo nodig moest gebeuren zag ik er steeds meer tegenop en werd de ijslaag steeds dikker en dikker.

Eens kijken of het dit jaar beter gaat. Alles wat er nu nog inzit wil ik binnen twee weken opmaken. En dan toch maar weer een beetje de vriezer gaan vullen, want een lege vriezer schijnt ook weer niet zo goed te zijn voor het energieverbruik. Maar toch wil ik ruimte overhouden om ook restjes eten in te kunnen vriezen. Daar miste ik het afgelopen jaar echt de ruimte voor. En dat betekent dat ik alleen maar dingen in wil vriezen waar ik echt meteen al een bestemming voor heb. Alleen vlees en groenten bijvoorbeeld wat we regelmatig gebruiken. En geen vlees of groenten voor een recept wat ik ooit wil gaan maken, dat moeten we meteen maar opeten. Goed streven toch?

En nu ik dit zo type bedenk ik me dat ik wel meer grote klussen gedaan heb de afgelopen weken die al heel lang op mijn to do lijstje stonden. Wat dat betreft wordt mijn hoofd ook wel weer wat leger, ook al wordt het ook wel opgevuld met andere dingen. Het is niet erg, alleen ik zou graag wat meer naast elkaar willen doen in plaats van achter elkaar. Mij focussen bijvoorbeeld op het bloggen gaat ten koste van mijn huishouden en vice versa. Als ik mij richt op een grote klus dan blijft de rest vaak ook gewoon liggen. Daar moet ik toch maar weer een wat betere modus voor zien te vinden. Misschien toch maar weer proberen om te werken met verschillende tijdvakken voor verschillende dingen. En mij daar dan weer aan houden is weer een uitdaging op zich. We zullen het zien. Hoe pakken jullie dat aan, of kun je prima verschillende dingen naast elkaar doen?

4 opmerkingen:

  1. Goede vraag. Ik doe gewoon maar wat ;) Heb geen echte planning en sommige dingen blijven daardoor wel eens (te) lang liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi.

    Hier een chaoot van de bovenste plank. Ben hartstikke druk maar weet soms zelf niet waarmee. Nou ja in ieder geval met 3 dagen per week buitenshuis werken. Maar binnenshuis moet er ook nodig het e.e.a. gebeuren....

    Het helpt mij om te noteren wat ik doe/heb gedaan. Met kinderen heb je soms het idee dat de dag door je vingers heen glipt. En dat je niets hebt uitgevoerd. Kijk je dan in het boekje zie je dat je echt niet hebt stilgezeten of gelummeld.

    En wat mij ook helpt: mijn mp3 speler luisteren tijdens huishoudelijke klussen. Helpt me enorm om me ergens op te focussen.

    Ik blijf (net als jij) proberen orde te scheppen. Het zal toch vast een keer vruchten afwerpen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een tip: doe een of meer lege maar wel dichtgevouwen dozen in de lege vriezer. De koude lucht blijft zo in de dozen en je hebt wat beter overzicht. Zodra de vriezer weer gevuld raakt haal je de dozen er weer uit. Voor een goed overzicht heb ik vier shoppers in de vriezer. Een gevuld met vlees, een met groente, een met ingevroren maaltijden en een met allerlei ( bladerdeeg, ijsjes). Ik ben nu niet meer eindeloos aan het zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik probeer telkens te minimaliseren maar het is moeilijk. Herken je stukje helemaal.

    BeantwoordenVerwijderen