vrijdag 16 januari 2015

Trouwe klant

We hebben een alles-in-een pakket voor telefonie, internet en tv van Telfort. En dat bevalt prima, maar onlangs las ik op de site dat ze voor trouwe klanten een leuke actie hadden. Ik bekeek het, maar ik vond het een beetje tegenvallen. Naast een maand gratis internet hoefde je dan een paar euro minder te betalen per maand. Omdat we al een paar jaar klant zijn besloot ik te bellen (teruggebeld te worden, dat scheelde een aantal cent per minuut) om te horen of ze via de telefoon een beter aanbod konden doen.

En jawel, de telefonist werd meteen heel enthousiast, want we zouden zo wel 7 euro per maand besparen. De prijs van het internet en bellen ging naar beneden en de prijs van tv iets omhoog, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd. Eigenlijk kreeg ik hetzelfde aanbod als op internet te vinden was, maar daar bleef de prijs voor bellen gelijk. En ik wilde per se ons huidige telefoonabonnement houden, dus heb ik expliciet gevraagd of de voorwaarden voor bellen echt gelijk zouden blijven en ja, er zou helemaal niets veranderen.

Een half uur later kreeg ik via mail het aanbod op papier. En helaas er was niets te zien van het aanbod om tegen dezelfde voorwaarden minder te betalen voor bellen. Dus ik liet me weer opbellen om te vragen hoe het zat. Ik kreeg iemand anders aan de telefoon en die snapte het meteen en gaf me nog twee maanden gratis internet erbij. Daar ging ik wel mee akkoord :-)

En wat schetst mijn verbazing? Een week nadat ik dit geregeld heb staat het bedrag van twee maanden internet al op onze rekening. Goed geregeld zeg ik! En het loont af en toe dus wel om ergens gewoon een (of twee) keer achteraan te bellen!

1 opmerking: