maandag 19 januari 2015

Muizenissen

Zaterdag haalde ik een was van de lijn en dat ging goed, tot ik bij een truitje van onze zoon kwam, die was helemaal stuk. Ik baalde daar behoorlijk van, ik kon me niet voorstellen dat ik dat over het hoofd gezien zou hebben bij het ophangen. Van één mouw was niet veel meer over en in het rugpand zat een gat waar mijn hand met gemak doorheen kwam. Ik dacht meteen dat een dier dat gedaan zou hebben, maar toen ik om mij heen keek zag ik helemaal niets dat erop leek. En in al die vier jaar die we hier nu wonen hebben we nooit last gehad van ongedierte.
Beneden begon ik met strijken en elk kledingstuk toch maar iets nauwkeuriger te bekijken. Er lagen een paar wollen truien bij, die nog helemaal goed waren. Totdat ik bij een trui van man kwam waar ook een mouw aangevreten was. Ook rolden er uit die trui allemaal pinda's, of iets dat daar heel erg op lijkt (truien leg ik meestal over een rekje te drogen, vandaar dat ze er in konden zitten).

Brrr ik vermoed dat het toch muizen geweest zijn, even later hoorde ik geritsel boven ons washok. Maar ik vind het wel vreemd dat we helemaal geen muizenkeutels oid gevonden hebben. Man is meteen naar de winkel gegaan om wat maatregelen te nemen, ik moet er toch echt niet aan denken dat elke was die ik in het washok hang aangevreten wordt. Nu waren het maar twee kledingstukken, maar wel de lievelingstrui van zoon en die zit nou net in een fase dat hij eigenlijk niets meer aan wil omdat hij het niet mooi vindt. En daarbij ook nog een nieuwe trui van man, het was de eerste keer dat ik die gewassen had, zuur :-(

Ons washok is een afgesloten ruimte op zolder, waarvan de deur ook eigenlijk altijd dicht zit. Ik zal zo eens op zolder huishouden, eerst maar eens een was afhalen, langer dan dat het nat is wil ik het er nu niet meer hebben hangen en vervolgens eens checken of er ook andere sporen zijn op zolder. Babykleertjes, dekens, handdoeken, er ligt genoeg om een paradijs te zijn voor vervelende beesten.

Hebben jullie wel eens last van muizen gehad? En hoe heb je het opgelost?

6 opmerkingen:

  1. Ja, wij hebben er ook last van gehad. En we hebben gif gebruikt. Dat hielp wel. Maar ik ben bang dat ze weer terugkomen, ik hoorde gisteren weer iets ritselen... Maar ik ben nu nog even in ontkenning (sinds een paar weken zijn de konijntjes weer terug)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben er ooit last van gehad. toen hebben we gif neergezet (op een goede plek) en een paar vallen. Dat hielp.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ligt eraan waar ze in huis zitten. Worden ze door de poes (levend) mee naar binnen genomen en hebben ze een goede kans om te overleven dan vang ik ze en zet ze weer buiten uit.
    Komen ze uit zichzelf via de zolder binnen en gaan ze in de vloer wonen dan is het letterlijk helaas pindakaas. Een muizeval ( of meeerdere) met pindakaas erin en meestal binnen een paar uur zijn ze gevangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o Bah! Dat gebeurt ook alleen met nieuwe truien! Hoop dat je het snel op kunt lossen. Hier nooit gehad maar we wonen dan ook in een nieuwbouwhuis. Mijn ouders hebben wel eens een muis in de garage. Ze zetten altijd een klem met kaas er in. De aardappels verhuizen dan zo lang naar de kofferbak van de auto.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ow wat vervelend zeg, zeker omdat het net de nieuwe truien zijn ook nog.
    Hier gelukkig nog nooit muizen gezien of gehoord...brrr..moet er niet aan denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He, wat vervelend zeg! Wij hebben 2 keer muizen in de schuur gehad. Echt, ze vreten aan alles! Hele nesten met jonkies in schaatsen en skeelers, brr. We hebben ze met nest en al weggegooid.. en gif neergezet! Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen