vrijdag 9 januari 2015

Kinderdag


Buiten het huis was het vannacht en vanmorgen lawaaiig! De wind gierde om het huis. En oh wat was ik op dat moment blij dat de kinderen vandaag vrij zijn van school, zodat ik niet in alle vroegte naar buiten hoefde. Ik vind het wel een fijn geluid, zolang we lekker binnen ervan mogen genieten. Uitwaaien is ook trouwens ook heerlijk, maar als je verplicht op stap moet kan ik het toch minder waarderen.
Vandaag is het wel echt een kinderdag. Vanmorgen hadden we even een oppaskindje. En dan is het toch wel even opletten geblazen of alle kleine dingen van de vloer zijn. Onze jongste stopt al heel lang niets meer in de mond en dan is het toch wel heel erg omschakelen als er weer een kleintje kom spelen. Onze kinderen zijn dol op kleine kinderen, dus dat komt dan dubbel goed uit.
Vanmiddag komt er ook een vriendje spelen. Het is de eerste keer dat middelste een vriendje te spelen heeft, dus ik ben heel benieuwd hoe dit zal gaan. Het is maar voor een paar uurtjes en dat vind ik op vierjarige leeftijd ook wel voldoende, hopelijk kunnen ze naar buiten, dan gaat het altijd wel goed.
Nu zijn de kinderen lekker aan het knutselen. Heerlijk om te zien hoe geconcentreerd ze bezig zijn en hoe snel ze zich daarin ontwikkelen! Ik ben eigenlijk helemaal niet een knutseltype, dus van wie ze al die ideeën en handigheid hebben is mij een raadsel. Wel iets om extra van te genieten dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten