vrijdag 21 november 2014

Restverwerking

Ik maak regelmatig een soepje (meestal op zondag) waar ik overgebleven groenten door doe. Maar soms houd ik groenten over waar ik niet zoveel mee kan. Zo had ik laatst een behoorlijke rest rauwe andijvie over. En ik vind stamppot rauwe andijvie best lekker, maar niet drie keer in de week (er was een rest stamppot over en bij een werketentje van man heb ik dat maar opgegeten).
En dus bedacht ik dat ik wel andijvie-paprika pannenkoeken kon maken. Door het laatste restje beslag deed ik wat kleingesneden rauwe andijvie en stukjes paprika en met een stuk ontbijtspek erop was dat best lekker.

Maar ik heb meer rauwe andijvie over en ik twijfel eraan of ik het zondag door het wekelijkse soepje zal gooien. Heeft iemand dat wel eens met succes geprobeerd? Of heb je een ander goed idee voor een rest andijvie?

Oh en dan nog twee opvallende nieuwsitems van deze week. De hele pietendiscussie gaat over vroegere slavernij (wat verschrikkelijk is) maar laten we ons met elkaar druk maken om de huidige slavernij. Met name in de kledingindustrie zijn er zoveel slaafjes bezig (zie ook de uitzending van Zembla gisteren). Daar word ik niet goed van. Laten we dan sinterklaas helemaal afschaffen (mijn kinderen kunnen dit toch nog niet lezen :-) ) en van dat geld al die kledingslaven een beter leven geven.

En daarnaast het betuttelende vaatdoekje met zijn bacteriƫn op het aanrecht. Ik las ergens dat er per jaar 'slechts' 80 mensen sterven aan voedselvergiftiging. Heel erg, dat ontken ik niet, maar hoeveel mensen sterven er niet of worden ziek ten gevolge van obesitas? Laat de overheid zich daar alsjeblieft druk over maken en daar haar energie in stoppen. Ik denk dat daar heel wat meer 'winst' te halen is. Het 'probleem' is dat daar de voedingsindustrie zich mee gaat bemoeien, terwijl er van een vies vaatdoekje niemand problemen gaat maken.
Lekker bezig met elkaar hier in dit land...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten